Tarieven

Begin met een account, dan kan je in ieder geval gebruik maken van 100 gratis requests per maand, voor altijd. Heb je meer requests per maand nodig, dan kan je makkelijk switchen naar een pakket dat bij jou past.

Ja, doe mij 100 gratis requests
BUURTSCHAP
2 / maand € 0,01 per extra request
  • Beperkt ondersteuning
  • 1.000 maandelijkse requests
GEHUCHT
6 / maand € 0,01 per extra request
  • Beperkt ondersteuning
  • 5.000 maandelijkse requests
DORP
10 / maand € 0,01 per extra request
  • E-mail ondersteuning
  • 10.000 maandelijkse requests
VLEK
30 / maand € 0,01 per extra request
  • Maandelijkse downloads van adresgegevens
  • E-mail ondersteuning
  • 50.000 maandelijkse requests
STAD
50 / maand € 0,01 per extra request
  • Maandelijkse downloads van adresgegevens
  • E-mail & telefonische ondersteuning
  • 100.000 maandelijkse requests
Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
METROPOOL

Heb je behoefte aan meer requests per maand of ben je opzoek naar specifieke functionaliteit om jouw website of app optimaal te laten werken? Neem gewoon even contact met ons op om de mogelijkheden van een Metropool pakket to bespreken.

Neem contact op

Betaal ik extra voor een extra API key?

Nee, je betaalt geen aanvullende kosten. Bij Spikkl betaalt je uitsluitend voor de aanvragen, en wij zorgen dat je dat optimaal kan doen.

Wat verandert er als ik van een gratis naar een betaald abonnement ga?

Eigenlijk niet zoveel, behalve dat je meer aanvragen kan doen of de Spikkl postcode database kan downloaden. Ook heb je de optie om geen 'hard limiet' te gebruiken, zodat je de API altijd kan gebruiken. Je behoudt dezelfde API key voor je applicatie.

Wat gebeurt er als ik door mijn gebruiktlimit ben?

Wanneer je 100 gratis aanvragen per maand hebt, zal de API stoppen met het geven van adres data en ontvang je de melding ‘QUOTA_REACHED’. Wanneer je één van de Spikkl pakketen hebt aangeschaft kan je kiezen om de API te laten stoppen zodra je het gebruikslimiet hebt bereikt. Dat staat standaard zo ingesteld dus je hoeft je geen zorgen te maken over onverwachte kosten. Als je wil voorkomen dat applicatie niet meer werkt als je het gebruikslimiet hebt bereikt, kan je de ‘geen limiet’ aanvinken bij de instelling van je API key. Je betaald dan extra voor elke aanvraag die je doet buiten je huidige pakket. Je kan deze optie op elk moment aan en uit zetten, maar je betaald aan het einde van de abonnementsperiode wel het aantal aanvragen buiten je pakket.

Kan ik de database downloaden?

Ja, dat kan. We hebben CSV bestanden beschikbaar van de database op postcode- en huisnummer niveau. Deze kan je maandelijks downloaden vanuit je account. Om de bestanden te kunnen downloaden moet je wel in het bezit van zijn van het ‘VLEK’ of ‘STAD’ pakket.

Kan ik mijn abonnement ieder moment opzeggen?

Ja, je kan je abonnement op ieder moment aanpassen naar een ander abonnement of opzeggen. Na de opzegging blijft je abonnement beschikbaar tot het einde van de looptijd, daarna ga je terug naar 100 gratis aanvragen per maand zonder maandelijks kosten.

Kan ik een factuur krijgen met mijn bedrijfsgegevens?

Ja, uiteraard. Tijdens het betaalproces kan je je bedrijfsnaam, Kamer van Koophandel gegevens en BTW nummer invullen, wij zorgen dat het netjes op de factuur vermeld wordt. We gebruiken deze gegevens ook enkel voor dit doel.

Hoe accuraat zijn de adresgegevens?

De adres gegevens worden dagelijks opgehaald en ge-update waar nodig. We gebruiken meerdere bronnen, maar de belangrijkste bron is het BAG register van de Overheid. Ook controleren we de gegevens automatisch en handmatig om te zorgen dat je altijd juiste adresgegevens ontvangt voor jouw database.